Cum a fost Startarium PitchDay 2018 - Life's a pitch and then you win!

Pe 6 noiembrie 2018 a a avut loc Startarium PitchDay - cea mai mare și mai complexă ediție. De-a lungul zilei, 1000 de actuali sau viitori antreprenori au participat la eveniment, 10 startup-uri au ajuns în finală, iar iTux, Octavic și Jobful au reușit să convingă juriul că merită un loc pe podium!

Pe 6 noiembrie 2018 am organizat pentru a treia oară Startarium PitchDay - cea mai mare și mai complexă ediție a evenimentului anual dedicat ecosistemului antreprenorial din România. De-a lungul zilei, 1000 de actuali sau viitori antreprenori au participat la eveniment, 10 startup-uri au ajuns în finală, iar iTux, Octavic și Jobful au reușit să convingă juriul că merită un loc pe podium!

Life’s a Pitch and then YOU win a fost mesajul Startarium PitchDay 2018 - o ediție de 120.000 euro - și toată lumea a câștigat ceva: oportunități de învățare, creștere, finanțare sau consultanță pentru toți cei care sunt, își doresc să fie sau lucrează cu antreprenori. Cele 50 de startup-uri ajunse în semifinală au primit feedback relevant pentru business-urile lor, 36 de startup-uri au participat la sesiuni gratuite de consultanță și 13 la speed dating cu investitori.

Finala celei mai mari competiții pentru startup-uri din România

Dintre cele 172 de înscrieri, doar 10 au ajuns în marea finală. Dintre acestea, 3 au convins juriul că merită să se afle pe podium:

Locul 1, 50.000 de euro – iTux - Serviciul oferit de iTux este închirierea ținuțelor de ceremonie bărbătești, contribuind pe termen lung la waste reduction și schimbarea mentalității: de la a cumpăra, la a închiria. Momentan are peste 500 de clienți, 2 showroom-uri, în București și Cluj și o creștere de 40% a cifrei de afaceri din primul sezon față de al doilea. Cu premiul câștigat își propune să deschidă noi locații, să înceapă sistemul de francizare și să deschidă noi centre de profit: o linie pentru damă și una pentru copii.

Locul 2, 30.000 de euro – Octavic - Tehnologia Octavic ajută fabricile să adune informații din zona de producție pentru a crește eficiența, pentru a cuantifica mai bine KPI-i pentru a îmbunătăți procesele și pentru a reduce risipa. Premiul câștigat îi vor ajuta să scaleze business-ul, să implementeze algoritmi pe bază de machine learning și artificial intelligence pentru un nou modul de predictivitate în timp real, minimizând astfel deșeurile și îmbunătățind livrarea în timp.

Locul 3, 20.000 de euro – Jobful - Jobful este o platformă online care leagă nevoile companiilor de atragere, recrutare și selecție a candidaților cu nevoile studenților de claritate și eficiență în găsirea locurilor de muncă. Lansat în mai 2018, Jobful a strâns deja 60.000 euro de la clienți. Cu premiul câștigat, vor să crească exponențial business-ul și să îl lanseze și în Marea Britanie, unde piața este estimată la 40 de milioane de lire, cu o creștere consecutivă.

Pe lângă aceste premii, fiecare dintre cei 10 a primit pachete de resurse în valoare de 1.000 de euro, ce includ consultanță individuală pe teme de legislație, fiscalitate, finanțare, managementul riscului, branding și digital marketing, precum și vouchere pentru abonamente la Impact Hub Bucharest.

Ceilalți 7 finaliști care au susținut pitch-uri în fața juriului format din investitori, specialiști și antreprenori de succes sunt:

1. Aggranda - Aggranda dezvoltă roboți software (prin tehnologia RPA - robotic process automation) care preiau task-urile repetitive pe care astăzi le fac oamenii.

2. The Human Link - Soluția The Human Link este construită cu ajutorul doctorilor de la Societatea Română de Alzheimer și a grupurilor de aparținători în jurul problemelor cu care se confruntă aceștia luptând cu această boală. 

3. Lyria - Lyria este singurul brand de accesorii premium pictate manual, oferind genți și pantofi premium cu un design contemporan, concepute pentru femeia cu un stil propriu bine definit, care vrea să iasă din anonimat și să își completeze stilul cu un accesoriu cu care se identifică.

4. Taraba Virtuală - Taraba Virtuală este un produs software dedicat vânzării și consumului de produse locale alimentare. 

5. Parking Spotter - Parking Spotter este o soluție inovativă care ajută soferii să găsească cel mai apropiat loc de parcare, iar pe proprietarii de parcări să își îmbunătățească procesul operațional, toate acestea prin analiza fluxurilor video ale camerelor instalate în parcari. 

6. Cup&Candle by Oana Botezatu - Cup&Candle este un atelier de producție locală de lumânări parfumate, făcute manual din ceară naturală de soia 100%, o ceară netoxică și eco-friendly. 

7. Ucook - Ucook e un kit de gătit a cărui valoare constă în aceea că simplifică și încurajează gătitul acasă din ingrediente sănătoase și diminuează risipa de alimente.

Printre criteriile care au dus la selecția celor 10 finaliști se numără: potențialul de creștere, problema pe care o adresează, competiția, piața pe care își desfășoară activitatea, experiența membrilor echipei, calitatea prezentării. Lista membrilor juriului din 2018 este disponibilă aici.

Premiul de popularitate

Dintre cele 10 startup-uri finaliste, publicul și-a putut vota preferatul în cadrul unei competiții de popularitate, premiul de 5.000 de euro fiind câștigat de Jobful.

Finanțare, învățare, resurse

Startarium PitchDay 2018 a fost construit pe 3 piloni: finanțare, învățare și resurse de creștere, venind astfel în întâmpinarea principalelor nevoi ale antreprenorilor.

Pe scena acestei ediții au urcat speakeri internaționali: Uday Phdake, Chief Executive, Cartezia și Beatrice Mahieu, Chief Innovation Officer Co.Station Belgium, care au discutat despre provocările întâmpinate de startup-uri în drumul spre scalare, respectiv modalități inovatoare de colaborare între startup-uri și corporații. Oportunitățile și provocările ecosistemului local au fost scoase în evidență în cadrul unui interviu live la care au participat Andreea Roșca și invitatul ei, Iulian Cîrciumaru.

Cu ajutorul experților de la BrandEssence, DLA Piper, ING România și Web Digital am oferit sesiuni de consultanță gratuită pentru antreprenori, în domenii care acoperă zonele de interes pentru un startup în creștere: taxe și impozite, proprietate intelectuală și GDPR, PPC marketing, branding, finanțare și risk management.

Comunitatea Startarium

La Startarium PitchDay 2018, ai putut vizita zona expo formată din startup-uri crescute în Startarium: 3House, Colorful Mind, Coșul cu Bunătăți, Kofi Ti, Lemnia, Maidan, Native Box, Povești de Vânzări, Reea Design, Transformo, Vizualist. Ideile lor de business s-au dezvoltat după ce au participat la edițiile trecute PitchDay sau după ce au fost finanțate prin crowdfundinf pe platforma Startarium.

Unofficial Pitches

Nu în ultimul rând, 100 de antreprenori sau viitori antreprenori și-au prezentat ideile de afaceri în Cabina Unofficial Pitches - Powered by ING pentru unul din cele 3 premii totale de 5000 de euro. 10 dintre ele au ajuns in finală, iar cei trei câștigători au fost votați de public astfel:

  • Locul 1 și câștigător al premiului de 2.500 euro: Recul - nr. voturi: 743  
  • Locul 2 și câștigător al premiului de 1.500 euro: Counting Sheep - nr. voturi: 363  
  • Locul 3 și câștigător al premiului de 1.000 euro: T.Forevers - nr. voturi: 344 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail