Startarium PitchDay: Unde sunt câștigătorii primelor 3 ediții

Curios să știi cum au evoluat câștigătorii primelor 3 ediții PitchDay? Află din materialul de mai jos!

Lansată în 2016 ca un instrument de finanțare complementar resurselor educaționale din Startarium, primele 3 ediții din competiția PitchDay au însemnat:  

  • 400 de startup-uri participante în competiție 
  • 260 de afaceri sprijinite 
  • Premii totale de 330.000 de euro 
  • 23 de startup-uri câștigătoare 

Pe podiumul primelor trei ediții au urcat: Jobful, Octavic, iTUX (2018), Stația de Joacă, LifeBox, NALU (2017), IndexAR, Clinica Pediatrică Anastasia, Re.Flex și TRACIA (2016). Cu ei am povestit recent despre cum au evoluat afacerile lor după Startarium PitchDay.  

În afară de premiile obținute, majoritatea startup-urilor au atras cel puțin o rundă suplimentară de finanțare, și-au crescut cifra de afaceri cu până la de 5 ori mai mult, și-au mărit considerabil echipele și rețeaua de clienți și parteneri, au diversificat portofoliul și piețele pe care sunt prezenți.

Jobful 

Jobful este o platformă online de recrutare prin gamification, care leagă nevoile companiilor de atragere, recrutare și selecție a candidaților cu nevoile studenților de claritate și eficiență în găsirea locurilor de muncă.  

Compania a fost înființată în 2016, iar în noiembrie 2018, când au participat la PitchDay, se aflau la doar 6 luni de la lansarea platformei. La momentul respectiv, aveau 4.000 de candidați înregistrați, o echipă formată din 6 oameni (2 full-time, 4 part-time) și venituri de ˜70.000 de euro.  

În cadrul competiției, au convins juriul să le acorde locul 3 și premiul de 20.000 de euro. În plus, au fost câștigători ai premiului de popularitate de 5000 de euro, premiu acordat în baza voturilor publicului.  

► Unde se află acum 

La mai puțin de un an de la PitchDay (septembrie 2019), platforma numără 17.000 de utilizatori, numărul de clienți ai Jobful a ajuns la peste 170, iar echipa are 11 oameni. Pentru finalul anului, estimează venituri de aproximativ 350.000 de euro, aceasta fiind o creștere de 500% față de anul anterior. 

► Planuri de viitor  

În 2019 au obținut și o primă rundă de finanțare (tip seed) de 100.000 de euro, de la un grup de Business Angels, iar în prezent se pregătesc pentru o a doua rundă, de 300.000 de euro. De asemenea, pentru 2020 au în plan atragerea unei noi investiții (tip Series A) și scalare în Ungaria, Polonia, Germania și India. 

>> Urmărește pitch-ul Jobful mai jos:  

iTux 

Înființat în 2016, iTux este primul serviciu de închiriere ținute bărbătești de ceremonie din România. În noiembrie 2018, la momentul participării la PitchDay, compania avea o echipă de 5 oameni, aproximativ 500 de clienți pe an și două locații fizice, în București și Cluj.  

Pitch-ul lui Alexandru Neștian a câștigat primul loc în finala competiției și premiul de 50.000 de euro la cea de-a treia ediție Startarium PitchDay.  

► Unde se află acum  

În 2019, s-au concentrat asupra setării de fluxuri și proceduri interne, pe pregătirea modelului de business pentru francizare și consolidarea showroom-urilor din București și Cluj.  

În plus, tot anul acesta au deschis un al treilea spațiu în Constanța și au dezvoltat liniile de produse: portofoliul iTux va include și linia de rental pentru femei (ținute office și business) și linia de rental pentru copii (ținute identice cu ale taților).  

Pentru 2019 estimează o creștere de 30% a cifrei de afaceri în comparație cu anul precedent. 

>> Urmărește pitch-ul iTux mai jos:

Octavic

Tehnologia Octavic ajută fabricile să adune informații din zona de producție pentru a crește eficiența, pentru a cuantifica mai bine KPI-i, a îmbunătăți procese și a reduce risipa. La momentul participării la PitchDay 2018, echipa era formată din 9 oameni.  

După prezentarea susținută pe scena PitchDay, Octavic a obținut locul 2 și premiul de 30.000 de euro, iar după competiție a luat parte la un program de accelerare (Brink – Poznan, Polonia), cu accent pe IoT și în care au mai primit o sumă de 60.000 de euro, equity-free (fără cedarea unor părți sociale).  

Octavic a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 95.000 de euro. 

► Unde se află acum 

În prezent, echipa Octavic numără 10 persoane, iar compania a adăugat în portofoliu 2 clienți importanți, din industria pharma. De asemenea, au dezvoltat produsul, care are noi acum module. În același timp, compania derulează un proiect UE, în parteneriat cu 2 universități și o firmă de automotive din Italia, în cadrul programului Horizon 2020.  

Pentru 2019, estimează o cifră de afaceri de 150.000 de euro

► Planuri de viitor  

În viitorul apropiat, compania se va concentra asupra consolidării departamentului de vânzări, cu aportul noilor membri ai echipei. De asemenea, își vor direcționa eforturilor și în direcția altor industrii în afară de cea vizate până acum (vizând companiile cu procese de packaging similare cu pharma). În plus, lucrează la crearea unui departament de suport clienți (care se va ocupa inclusiv de instalări și configurări de sistem).

>> Urmărește pitch-ul Octavic mai jos:

TRACIA

Tracia Caravan a fost înființată în 2015, cu scopul de a proiecta, produce și comercializa rulote turistice și comerciale, fiind prima companie de acest gen din România.  La prima ediție Startarium PitchDay (noiembrie 2016), pitch-ul lui Gabriel Bugnar a convins juriul să îi acorde marele premiu în valoare de 70.000 de euro, pentru a finanța producția prototipului primului model de rulotă Tracia.  

► Unde se află acum 

În prezent (septembrie 2019), Tracia Caravan deține proiectul de design al primului produs, proiectul tehnic, proiectul fluxului de fabricație, marca înregistrată și producția aproape finalizată a prototipului, urmărind atragerea unei noi runde de investiții de minim 200.000 de euro pentru a produce primele rulote de serie. 

>> Urmărește pitch-ul Tracia mai jos:

NALU

Nalu este un brand 100% românesc, care a fost lansat în iulie 2016 din nevoia de a oferi o alternativă la unul dintre ultmele obiecte rămase încă ancorate în standarde învechite de estetică și confort: lenjeria intimă. Toate piesele sunt produse local, la o fabrica din Cluj, în sistem lohn.  

Pitch-ul Soniei Micu din noiembrie 2017 a atras pentru NALU premiul-finanțare de 70.000 de euro pentru investiție în producție conținut, achiziția materiei prime pentru a sprijini scalarea, deschiderea unui showroom offline și atragerea de oameni în echipă.  

La un an după experiența PitchDay, în 2018, NALU a deschis un showroom în București. De asemenea, a investit în crearea de stocuri pentru a putea face față cererii, a lansat o nouă colecție și inițiative ce au generat o creștere cu 130% a cifrei de afaceri. 

► Unde se află acum 

În prezent, fondatoarea Sonia Micu și-a făcut exit-ul din NALU, iar afacerea continuă creșterea într-o nouă formulă de acționariat. 

>> Urmărește interviul cu Nalu mai jos:   Lifebox

LifeBox este un serviciu de food-delivery care oferă clienților mesele necesare unei zile întregi, autodefinit de fondatori ca o pledoarie pentru un stil de viață sănătos. Compania a apărut pe piață în 2016. 

La Startarium PitchDay 2017, LifeBox a câștigat locul 2 și un premiu în valoare de 20.000 de euro. Ulterior, premiul a fost investit în lansarea proiectului LifeBox Green, prin care oamenii să recicleze materialele plastice folosite și materialele din hârtie, respectiv carton. Compania a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 500.000 euro, iar în anul următor aceasta a ajuns la 1,5 milioane de euro.  

► Unde se află acum 

LifeBox are acum o echipă de 55 de oameni și este prezentă în 3 orașe: București, Cluj și Oradea, după ce în trecut au mai testat și piețele din Ploiești și Constanța. Recent, au lansat și produse noi: sucuri proaspete, nepasteurizate și meniuri pentru copii.  

Pentru 2019, estimează o cifră de afaceri de aproximativ 2,4 milioane de euro.  

► Planuri de viitor  

În următoarea perioadă, echipa LifeBox își propune să se extindă în Ungaria. 

>> Urmărește interviul cu LifeBox mai jos:

Stația de joacă

Stația de Joacă este cea mai versatilă piesă de mobilier pentru copii mici, putând să se transforme în câteva secunde și fără ajutorul oricărui fel de chei în turn de învățare, scaun înalt balansoar, scaun și masa sau tablă de scris. Compania a fost fondată în 2015, iar în 2017 a participat la Startarium PitchDay și a câștigat premiul 3, în valoare de 10.000 de euro

 

În 2018, vânzările Stației de Joacă au crescut cu 50% față de 2017. În același an au lansat un model nou și simplificat de mobilier, vândut în Europa și în Statele Unite, încheind anul cu o cifră de afaceri de ˇ250.000 de euro.  

► Unde se află acum  

Stația de joacă și-a relocat producția în Chișinău, Republica Moldova, unde a deschis un atelier de 3 ori mai mare decât cel anterior. Echipa a fost completată de un șef de producție, client service și sales, iar activitatea de maketing a fost externalizată la Frankfurt.  

Compania vinde în cea mai mare parte în Europa de Vest (în principal în Germania, Italia și Franța - vânzările din România reprezintă 15% total) și estimează că va încheia 2019 cu o creștere a cifrei de afaceri de cel puțin 15-20% față de anul precedent. 

► Planuri de viitor  

Pentru 2020, Stația de Joacă își propune o creștere organică, consolidarea prezenței în UE, obținerea de certificări și standardizări, alături de studierea pieței globale și crearea unui model potențial adresat mass market. 

>> Urmărește pitch-ul Stației de Joacă mai jos:

Re.flex

Re.flex este un startup înființat în 2015, pentru a produce și comercializa un set de senzori de mișcare care monitorizează cei mai importanți indicatori din kinetoterapie. Acesta ajută pacienții să se recupereze mai rapid. Prin intermediul unei brățări conectate la o aplicație, pacienții își pot face exercițiile acasă sub îndrumarea și monitorizarea de la distanță a kinetoterapeutului. 

Re.flex a participat la prima ediție a Startarium PitchDay, în 2016, unde a obținut premiul de 20.000 de euro. La momentul respectiv, echipa era formată din 2 persoane și lucra la definirea MVP-ului. La 3 ani după competiție, compania a mai atras finanțări în valoare de aproximativ 1 milion de euro.  

► Unde se află acum  

Astăzi, echipa re.flex numără 11 persoane. Compania face trecerea de la prototip la stadiul comercializării, prin definitivarea tehnologiei și produsului (de la de la un MVP la o soluție extrem de complexă cu ajutorul căreia peste 200 de pacienți din România și Germania s-au recuperat deja complet), dar și prin încheierea unor parteneriate strategice pentru comercializare internațională.  

>> Urmărește interviul cu Re.flex mai jos:

 

 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail