#AntreprenoriatSocial: Andreea Nedu, Ireuse Studio

Antreprenoriatul social necesită mai multă răbdare și grijă pentru beneficiarii afacerii construite, spun cei de la Ireuse. Află povestea lor din materialul de mai jos!

Pe Startarium discutăm adesea despre provocările antreprenoriatului: de la cele specifice începuturilor și rafinării ideii, la cele aduse de etapa de scalare. Există dificultăți specifice fiecărui stadiu, pe care le regăsim indiferent de industria în care activează, de exemplu.

Cu toate acestea, există o serie de provocări sau dificultăți particulare care apar în cazul antreprenoriatului social. Iar pentru că antreprenoriatul social este încă într-un stadiu incipient în România, sunt în general mai rar aduse în discuție. De aceea, am pregătit o serie de materiale dedicate acestui subiect.

Descoperă întreaga serie de materiale despre Antreprenoriatul social pe Startarium: Interviuri cu Alăturide Voi, Social Innovation Solutions, Ashoka România, Atelierul de Pânză, MamaPan & more


Începuturile Ireuse 

Ireuse a început cu dorința de a scăpa de plasticul din jurul nostru când călătoream. Săpând mai mult în context și problema, ne-am dat seama că e timpul că și noi să contribuim la starea de bine a planetei noastre. Traseul afacerii s-a format în incubatorul Social Impact Award, unde am definit clientul, liniile de business și cum am putea testa piața. Apoi, din mai multă dorință de învătare am participat în programul Creative Business Studio de la Impact Hub, unde ne-am pus bazele primei noastre campanii de crowdfunding. Chiar daca nu a fost finanțată, feedback-ul ne-a aratat că avem nevoie de îmbunătățiri la nivel de calitate a ochelarilor REGLASS și testare mai aprofundată a pieței naționale, dar și internaționale.

În perioada următoare, până în luna martie, vrem să avem cel puțin un parteneriat corporate pentru a ne pune bazele atelierului de creație a ochelarilor, iar din martie să apărem pe piața cu un stoc de ochelari pe care să-i testăm printre consumatori.

Cele mai mari provocări

La nivel de percepție, considerăm ca noi vom încerca să educăm piața cu un produs upcycled. Cel mai greu punct de convingere ar fi faptul că plasticul reciclat are aceleași valori ca unul virgin. De aceea, vrem să fim 100% siguri că avem o calitate impecabilă înainte să intre pe piață.

La nivel de business, este găsirea unor persoane care ar putea fi pasionate ca și noi de idee, concept și ne pot ajuta în producție și design. Vrem să diversificăm gama de ochelari și să îi facem cât mai unici pentru a se diferenția și de aceea avem nevoie de resurse umane capabile și dornice să construiască un produs care va ajunge pe piața din România și Europa.

Despre antreprenoriatul social în România

Zona antreprenoriatului social este în curs de dezvoltare în România. Din dorința cât mai multora să schimbe ceva în țara în care trăiesc, se nasc idei și proiecte ingenioase care vor aduce un impact puternic în societate. Atât timp cât există incubatoare de afaceri cu scop inovator, dar și social, cred în creșterea numărului de antreprenori care vor presăra scopuri sociale în business-ul lor.

Recomandări pentru antreprenorii care se gândesc să înceapă o afacere socială

Antreprenoriatul social necesită mai multă răbdare și grijă pentru beneficiarii afacerii construite. Aș recomanda ca înainte să plece la drum sa se uite la ei, cine sunt, ce vor sa facă, daca se văd făcând acel business și după 10 ani, apoi să definitiveze profilul clientului său și problema la care se uită, și nu în ultimul rând, să construiască în jur un model de business sustenabil. Apoi, așa cum am fost și noi sfătuiți, să trecem la acțiune!

 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail